lördag 20 juni 2009

Ideér

Jag älskar ideér. Skriva ner dom på små lappar överallt, plocka upp dom efter ett tag och plantera dom. Låta dom växa i tankarna under en tid för att sen kanske en dag plocka dom och göra nånting av dom. Jag älskar hur ideér bara dyker upp, från ingenstans. Kombinera olika inslag ur livet och bygga tanke experiment. Jag tror det är viktigt att skriva ner sina tankar och ideér, iaf dom som bara dyker upp. Det blir som ett slags utvecklat tänkande.

Och så några ord om ideér av David Lynch:

"Jag säger alltid att ideér är som att fiska, och för att fiska måste man ha tålamod, och man måste ha en krok och bete. Och om vi vill fånga små fiskar bhöver vi inte gå så djupt, men vill man fånga större fiskar måste man gå djupare. Och jag tror att vår åtrå är btet, om man åtrår någonting så fokuserar man på det, och när man fokuserar på nånting är det som att sätta betet på kroken. Och om äns medvetande utvidgas blir det möjligare att gå djupare. Och alla ting som är ett ting, allting, kommer från det här fältet av enhet. Så dom här tingen kommer och dom kommer från en djup nivå, och dom är stora där nere, stora och abstrakta."